یزدفردا: مراسم پایانی رویداد فناورانه و نوآورانه (چادرو) با معرفی و تقدیر از ۱۰ طرح برگزیده در محورهای زنجیره ارزش فولاد، انرژی ، آب‌ و محیط زیست ، هوشمندسازی و تحول دیجیتال و در نهایت اعلام ۳ تیم برتر نخستین دوره رویداد چادرو به کار خود پایان داد.

به گزارش یزدفردا: رویداد جذب ایده ها و طرح های فناورانه و نوآورانه مرکز نوآوری نوچاد  هنزمان با روز جهانی کارکر ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در آمفی تاتر مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو و با حضور معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو و جمعی از مقامات کشوری و استانی، اساتید دانشگاهها، دانشجویان، پژوهشگران، شرکتهای استارتاپ و مدیران چادرملو برگزار گرید.

در نخستین دوره رویداد چادرو  از  ۷۰ ایده و طرح فناورانه و نوآورانه ارائه شده در نهایت ۱۰ طرح برگزیده معرفی و از بین این طرح ها ۳ طرح برتر معرفی گردیدند. 

بر اساس همین گزارش، میرسینا امیر شنوا مدیر مرکز نوآوری چادرملو و دبیر رویداد چادرو به عنوان نخستین سخنران با تاکید بر اینکه نوچاد برند نوآوری چادرملو و مسیری برای آغاز تحولی بزرگ در اکوسیستم چادرملو است، گفت: نوچاد اسم رمزی برای یک پیوند بلندمدت با بخش معدن است.

وی با تشکر از مدیر عامل چادرملو برای حمایت از این مرکز گفت: در حقیقت مدیریت عالی این شرکت با ایجاد فضای باز و مهندسان با انگیزه معمار نوچاد است. اگر اعتماد مدیرعامل چادرملو نبود این مرکز بعد از یک سال به این نقطه نمی رسید.

امیرشنوا با تاکید بر اینکه نوچاد برند  چادرملو و مسیری برای آغاز تحولی بزرگ در اکوسیستم چادرملو است، افزود:  با وجود اینکه در آغاز، راه اندازی این مرکز سخت بود اما چراغ امیدواری در مسیر پیشرفت روشن بود.

وی با تاکید بر اینکه 35 تیم با مرکز نوچاد در یک سال اخیر همکاری کردند، تصریح کرد: فراخوان دور بعدی رویداد هفته های آینده منتشر خواهد شد. 

مهندس امیرعلی طاهرزاده مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو نیز در مراسم اختتامیه نخستین رویداد چادرو گفت: پلتفرم نوچاد با حمایت از پایان نامه ها ، تولیدات دانش بنیان ها و پروژه ها ایجاد شده و مرکز نوچاد بعنوان سکوی سرمایه گذاری در پارک علم و فناوری یزد تاسیس شد.

وی ادامه داد: آنچه در بخش بومی سازی نوچاد انجام شده است تولید ۱۴۶۳ قطعه یدکی و مواد اولیه در سال گذشته که با صرفه جویی ارزی ۴۷/۸ میلیون یورویی همراه است و این امر نشان دهنده رشد ۷۶درصدی در تعداد قطعات اولیه و رشد۹۱ درصدی در مبلغ صرفه جویی ارزی نسبت به سال۱۴۰۱ می باشد.

مدیر عامل چادرملو اظهار داشت: مهمترین فعالیت مجموعه نوچاد صدور ضمانت ها ، انواع تسهیلات و کارگزاری مالی است.

وی درخصوص کچاد گفت: چادرملو به لحاظ ارزش بازار با ۱۴۵ هزار میلیارد تومان جز ۳۰ شرکت فعال در بورس می باشد. این مجتمع در بخش های گسترده ای از اکتشاف، استخراج، تولید گندله ، فولاد و آهن اسفنجی فعالیت دارد و موقعیت های زیادی را برای مجموعه های نوآور ایجادکرده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا